Міжнародний досвід

Канадські методики

З канадської системи навчання ми використовуємо методики, які дають великий простір для самостійної творчої роботи дітей. Одним із основних аспектів, окрім навчальних посібників, планів та вчителів, у наших класах є розвивальне середовище. Кожен розвивається індивідуально. Тому ми прислухаємося до дітей. Вони підказують, яким має бути комфортне середовище довкола. Ми розділили класи на зони – у кожному є центр ранкового кола, самостійного читання, центр науки, центр творчості, бібліотека та інші. Їх облаштовують та змінюють вчителі, відповідно до потреб та побажань дітей і теми, яку наразі вивчають.

Також запозичили методики Daily 5 та Daily 3. Згідно першої, щодня дитина має втілити у школі 5 пунктів програми: «Читання для себе», «Читання для когось», «Слухання», «Робота зі словами» та «Письмо для себе».

За методикою Daily 3, школяр щодня виконує завдання: «Математика самостійно», «Математика разом» та «Математичне письмо». При цьому діти вчаться в ігровій формі: з кубиками, камінцями, фігурками тварин тощо. З першого класу діти отримують домашні завдання, на виконання яких мають один тиждень. З третього класу, окрім домашнього завдання, один раз на тиждень друга половина дня виділяється на самопідготовку. Там діти виконують те, що задається на самоопрацювання.

Ми активно взаємодіємо з батьками. Разом ставимо навчальні цілі на семестр. В кінці кожного семестру аналізуємо Карту успішності. А батьківські збори проходять індивідуально, щоб максимально приділити увагу обговоренню успіхам дитини.

Фінський підхід

З фінської системи ми запозичили розуміння того, що діти в школі мають жити. Не просто навчатися, а проводити свій час цікаво у пізнавальній діяльності. В залежності від теми, відвідуємо музеї, планетарій, дендропарки тощо.

Кожного року школа обирає шість загальних тем, які впродовж року інтегруються у всі навчальні предмети і розглядаються всебічно.

Уроки побудовані в форматі пар по 1,5 години. Під час пар, окрім навчання, у дітей відбувається зміна діяльності, активні руханки та переходи з однієї аудиторії в іншу, тому час пролітає непомітно.

Також під час занять учні можуть вільно пересуватися та спілкуватися тихим голосом. Перерви тривають по 30 хвилин і одна 90 хвилин. У цей час всі обов’язково мають бути на вулиці. У будь яку погоду – коли сонячно, мороз, злива чи снігопад. Це дозволяє відпочити та наситити мозок киснем, щоб продуктивно продовжити працювати. Важливо, щоб діти вміли швидко і конструктивно налаштовуватися на командну та самостійну роботу. Для розвитку цих якостей ми ввели курс з проектної діяльності, курс з особистісного розвитку, курс “Лідер в мені“ та курс по філософії життя. Щоп’ятниці ми створюємо особливий творчий простір для реалізації спільних задумів і спільного проекту.